פעילות גופנית
PDF הדפסה דואל

פעילות גופנית – הנחיות בסיסיות לסוכרתיים

 פעילות גופנית חשובה לכל אדם. זמינות המזון והעובדה כי נעשה מעבר שsneakers1ל העידן הנוכחי  מייצור ופעילות מאומצת על מנת לקיים את עצמנו בכל המישורים, לעשייה פסיבית מול מחשב או שולחן עבודה, פוגעת בנו בראש ובראשונה ברמה הפיזית ובתפקודי מטבוליים בסיסיים. עבור חולים כרונים ואנשים סוכרתיים, חשובה הפעילות הגופנית שבעתיים, אך חשובה לא פחות הנחיה מקצועית ועבודה על פי סרגל מאמצים שיהיה נכון ואפקטיבי.

פעילות גופנית משפרת את הכושר הגופני, מחזקת את השרירים והעצמות, תורמת לתפקוד תקין של כלי הדם, מסייעת להתמודד עם מצבי מתח ודיכאון ומשפרת את מצב הרוח והחיוניות. אצל סוכרתיים, תסייע הפעילות הגופנית לתחזק רמת רמות סוכר תקינות ותשפיע על יכולתם לרדת במשקל ולשפר את רגישות רקמות הגוף לאינסולין. פעילות גופנית עשויה לתרום גם לאיזון רמות לחץ הדם והכולסטרול.

מומלץ לעסוק בפעילות גופנית כ - 5 פעמים בשבוע, 30 דקות בכל פעם ( 150 דקות שבועיות) יש לשלב הליכה,גמישות ותרגילי כוח. במקביל למאמץ הגופני עליו יש להקפיד, חשובה מאד התזונה הנכונה.

הפעילות הגופנית עבור הסוכרתיים יכולה לשפר את יעילות הטיפול התרופתי ובכך למנוע תלות הולכת וגוברת בטיפול התרופתי בלבד. אצל סוכרתיים רבים הולך וגובר הצורך במינונים גבוהים יותר עם הזמן או בשינוי סוג התרופה ולכן אורח חיים בריא, נותן מענה ברמה טובה גם באספקט הזה.

כמעט כל סוג של פעילות גופנית מומלצת לסוכרתיים, אך בשלבים מתקדמים יותר של המחלה, דרוש ייעוץ והכוונה על ידי הרופא המטפל או צוות המרפאה שלך. מומלץ למצוא פעילות שתהיה נעימה ולא מטרד עבורך, כך יגברו הסיכויים להתמדה ויציאה לפעילות הגופנית מתוך בחירה ולא מתוך אילוץ.

סוכרתיים אשר מטופלים באינסולין, מומלץ לבדוק את רמות הסוכר לפני היציאה לפעילות הגופנית. אם רמת הסוכר נמוכה מ- 120 mg\dl , יש לאכול מנת פחמימה.

אצל חלק גדול מהסוכרתיים חשוב לבצע פעילות גופנית עם נעלי ספורט נוחות וגרביים מבד נושם ואיכותי, פגיעות בכף הרגל אינן מומלצות עבור סוכרתיים בכל שלב ובהחלט מיותרות. יש להימנע משפשופים ושריטות בכף הרגל, אשר עשויים להוביל לפצעים אשר עשויים להזדהם.