PDF הדפסה דואל

מיתוסים בתזונת סוכרת

sugar2"דיאטה לסוכרת". מספיק רק לשמוע את המילים הללו בכדי לגרום לך להרגיש חבול ומתוסכל. אבל בינינו, מי שלא מכיר את התקדמות ייצור המזון וההבנה העמוקה בתזונת סוכרתיים יכול להרגיש כך, מי שבקיא בחידושים ובהמצאות לסוכרתיים יודע שאפשר לחלות בסוכרת ולהמשיך לאכול מצויין. גם טעים וגם מזין.

 בטח שמעתם כבר משפטים שנאמרים בהקשר של סוכרת ותזונה מונעת והתייחסתם אליהם באופן אוטומטי מבלי לבחון את נכונותם, בתזונת סוכרת יש מיתוסים רבים חלקם נכונים וחלקם נובעים מבורות.


  • צריכה רבה מדי של סוכר גורמת לסוכרת. 
  • יש יותר דברים שאסור לאכול מאשר מותר. 
  • אתה צריך לוותר על כל המאכלים האהובים עליך כשאתה בדיאטה לסוכרת.

 

שלושת האמירות הללו הם כולם מיתוסים הקשורים לתזונה וסוכרת. קחו מבט קרוב יותר על האמירות הללו ועל נוספות בכדי להפריד את המוץ מן התבן....

  1. צריכה רבה מדי של סוכר גורמת לסוכרת.
    ממה נגרמת מחלת הסוכרת? הסיבות עדיין לא לגמרי ברורות, מה שבטוח, צריכת סוכר אינה הגורם למחלה בסבירות גבוהה. שיבושים שחלים בגופנו גורמים לבעיות ייצור אנרגיה מסוכר . חוסר יכולת של הגוף להפריש את הורמון האינסולין שמיוצר בלבלב, גורם לאי הכנסת גלוקוז אל התאים, חוסר אנרגיה זמינה ועודף סוכר במחזור הדם. תופעה מסוכנת.

    סוכרת מסוג 1 מתרחשת כאשר הלבלב אינו יכול לייצר אינסולין. בלי, אינסולין, יכיל הדם שלנו כמויות גבוהות של סוכר. אנשים עם סוכרת מסוג 1 חייבים לקחת אינסולין כדי לעזור להעביר את הסוכר לתוך התאים. סוכרת מסוג 2 מופיעה כאשר הלבלב אינו מייצר די אינסולין, האינסולין אינו פועל כראוי, ולעיתים גם שני המקרים מתרחשים במקביל. עודף משקל מהווה אף הוא גורם סוכרת מסוג 2 .
     
  2. ישנם חוקים רבים מדי בתזונה לסוכרת.
    אם אתם סובלים מסוכרת, עליכם לתכנן את הארוחות שלכם. אבל באופן כללי יש התנהלות בסיסית פשוטה : בעקבות "דיאטה לסוכרת" פירושו בחירה במזונות שיעבדו בהרמוניה עם התרופות והפעילות הגופנית, על מנת לשמור על רמות סוכר מאוזנות ושמירה על כללי בריאות נכונים. האם צריך לבצע שינויים תזונתיים? קרוב לוודאי. אבל אולי לא רבים כמו שרבים סוברים.


  3. פחמימות גרועות עבור סוכרת.
    למעשה, פחמימות,כפי שרובנו מכנים אותם - טובות לסוכרת. פחמימות טובות מהוות את הבסיס של תזונה בריאה לסוכרת - או כל תזונה מאוזנת בכלל. לפחמימות יש את ההשפעה הגדולה ביותר על רמות הסוכר בדם, ולכן נדרש לעקוב אחר כמות הפחמימות שאוכלים כשמנסים לשמור על סוכרת מאוזנת.
     

  4. חלבון הוא טוב יותר מאשר פחמימות עבור סוכרת.
    הבעיה העיקרית היא כי מזונות רבים עשירים בחלבון, מזונות אלו כמו בשר, עוף וכו...מלאים לרוב בשומן רווי. אכילה רבה מדי של שומנים אלה מעלה את הסיכון למחלות לב. בתזונה בסוכרת, חלבון צריך להיות 15% על עד 20% מסך הקלוריות שאתם אוכלים כל יום.  מילת המפתח היא איזון, חשוב להקפיד על צריכה של חלבונים מן החי במשורה ועל צריכה מספקת של פחמימות.
     

  5. התרופה שאנחנו נוטלים לסוכרת תתקן את כל השגיאות התזונתיות שנעשה.
    התרופות משמשות לאיזון עדין של רמת הסוכר בדם, התנהגות תזונתית שגויה, תבטל את השפעת התרופות ותחמיר את המחלה. לכן, מומלץ להשתמש בתרופה לסיוע ובתזונה נכונה, כאורח חיים שישמור אתכם צעירים ויפים, גם ללא קשר למחלה ועל אחת כמה וכמה לאחר שהתגלתה מחלת הסוכרת.
     

  6. בסוכרת אין ברירה אלא לוותר על המאכלים החביבים עליכם.
    אין שום סיבה לוותר על המאכלים האהובים עליכם גם בתזונת סוכרת. אין זה אומר שאפשר לאכול כרגיל את אותם המזונות. ישנם שינויים והתאמות שיאלץ לעבור התפריט שלך. תאלץ להקטין מנות ולהפחית שימוש במידה ניכרת בחלק מן הרכיבים, אך באופן כללי, תוכל להמשיך ולהנות ממרבית המאכלים שנהגת לאכול. דיאטנית יכולה לעזור לך למצוא דרכים כדי לשלב מזונות חביבים עליך בתוך התפריט.
     

  7. יש סוכרת ? – אין יותר קינוחים
    ברור שזו שטות גמורה. ישנן שיטות רבות אשר יסייעו לכם להמשיך ולהנות מקינוחים דלי סוכר או נטולי סוכר. ישנם אין ספור תחליפים המחקים את השימוש בסוכר וכאלה שמאפשרים המתקת עוגות, גלידות ומשקאות. חלק מן התחליפים מתאימים גם לחימום ובישול ולכן, לכל סוכרתי יש מענה גם ברמת הקינוח. במקרים רבים, לגטימי לצרוך קינוחים רגילים במנות קטנות וצנועות.
     

  8. ממתיקים מלאכותיים מסוכנים לאנשים עם סוכרת.
    מרבית תחליפי הסוכר מוכרים ומאושרים על ידי האגודות לסוכרת ולכן מותרים לשימוש. לכל ממתיק מלאכותי יש יתרונות וחסרונות עליהם ניתן ללמוד בעזרת רופא או תזונאי. ככלל, ממתיקים מלאכותיים חרף הגבלות שימוש כאלו ואחרות מותרים ורצויים לסוכרתיים. 

  9. ארוחה לסוכרתים היא ארוחה מיוחדת.
    לא ממש נכון. סוכרתי צריך להקפיד על מספר כללים הניתנים ליישום בכל ארוחה. חשוב לצרוך מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך ולהקפיד על תזונה מאוזנת בכדי לא להשמין. תזונה מוקפדת מהסוג הזה תהיה טובה לא רק לך, אלא גם ליתר בני המשפחה. תזונת סוכרת היא תזונה בריאה באופן כללי.

     
  10. מזונות המסומנים כ"דיאט" הם המתאימים ביותר לסוכרתים.
    לא בהכרח נכון. ייתכן שמוצר אשר מוגדר כבעל ערך קלורי נמוך, עשוי להכיל ערכים גלוקמיים גבוהים. אין שום סיבה להעדיף מוצר דיאט באופן אוטומטי, אלא לבחון כל מוצר לגופו ולבחון אותו אל מול החלופה הרגילה שלו. ספירת קלוריות והקפדה על דיאטה מאוזנת, זו נקודת פתיחה נכונה וחשובה. אם אתה רוצה ללמוד ולהשתפר אל מול הערכים התזונתיים של כל מאכל. ככל שתקפיד ותכיר את המזון אותו אתה צורך כחולה סוכרת, תלמד להמנע מטעויות ולהגביר את צריכת המזון החיוני עבורך.

 

עכשיו, כשאתם יודעים את העובדות לגבי דיאטות סוכרת, אתם יכולים לנקוט בצעדים בכדי ללמוד עוד על בחירות מזון נבונות. יחד עם פעילות גופנית, תרופות, אתם יכולים להשתמש במה שאתם אוכלים  ככלי יעיל לשמירה על רמות הסוכר בדם. זוהי דיאטת  הסוכרת הטובה מכולם.