מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
צינתור עורקי רגל בגיל… 99 !

היחידה לרדיולוגיה פולשנית, בשיתוף פעולה עם מחלקת כלי דם בבי"ח לניאדו ביצעו לאחרונה צינתור טיפולי לעורקי רגל של מטופלת צעירה בסך הכל בת 99 !

לבי"ח לניאדו הגיעה מטופלת בגיל 99 הסובלת מפצע איסכמי שלא מחלים, ברגל שמאל. בדיקה מהירה של המטופלת העלתה כי קיימת חסימה ארוכה של עורקי רגל שמאל, חסימה שלא מאפשרת לפצע להחלים ומייצרת סכנה של כריתת הגפה כולה. צוות מחלקת כלי דם קיים הערכה כללית למצבה, יחד עם צוות היחידה לרדיולוגיה פולשנית. בתום ההערכה הוחלט לבצע צינתור לטיפול בחסימה, היות ומדובר במטופלת עם חסימה ארוכה של עורקי הרגל. המטופלת לא התאימה לעבור פעולה של מעקף עורקי כירורגי – לאור גילה המתקדם ורקע קליני נוסף.

הצינתור בוצע בהובלת ד"ר אודי בנדט – מנהל אגף הדימות ומנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית, בשיתוף פעולה של ד"ר אנטון קבאשה – מנהל מחלקת כלי דם. מדובר בצינתור ממושך שארך מספר שעות, בעקבות החסימה הארוכה שנוצרה ברגל. לאור גילה של המטופלת ומשך הזמן הארוך של הפעולה, היה צורך לבצע את הצינתור תחת הרדמה כללית. ההרדמה בוצעה ע"י צוות מחלקת הרדמה שנכח במהלך כל שעות הביצוע, על מנת לוודא כי כלל מדדיה הקליניים של המטופלת יציבים. הצינתור עבר בהצלחה רבה, מספר שעות לאחר ביצוע הצינתור כף הרגל חזרה להיות חמה והדם חזר לזרום לרגל ! כעת, המטופלת סיימה את הטיפול ברגלה ועוברת לקבלת טיפול אנטיביוטי בלבד.

ד"ר אודי בנדט, מנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית אמר "אנחנו עוסקים באגף הדימות בביצוע פעולות פולשניות משפרות איכות חיים ומצילות חיים. לא בכל יום יוצא לי לבצע פעולה כזו במטופלת שנושקת את גיל 100. זה אתגר מאד מורכב. לשמחתנו הרבה, הודות לשיתוף פעולה יוצא דופן, המטופלת משתקמת וחוזרת לחייה".

ד"ר אנטון קבאשה מנהל מחלקת כלי דם מסר "מחלקת כלי דם מטפלת מדי יום במקרים מורכבים של היצרות עורקי רגליים, מקרים שעלולים להוביל לכריתת גפיים. אנו נלחמים על כל רגל או כף רגל של המטופלים והמטופלות, מתוך הבנה כי מדובר במלחמה על איכות החיים ולפעמים גם על הצלת חיים ! העובדה שהמטופלת הינה בת 99 לא עמדה כמחסום בפני שיקול דעת עניני-מקצועי, שלשמחתי הרבה התברר כנכון".

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו בירך את הצוות ואמר "אנו ידועים כבי"ח שנלחם על כל מטופל ומטופלת, גם בגילאים מבוגרים מאד, למרות שהמקרים נראים לעיתים חסרי סיכוי. זו הוכחה נוספת לרוח המיוחדת שנושבת במסדרונות בית החולים, אנו מכבדים זקן וזקנה, בדיוק כפי שנאו מכבדים מטופלים ומטופלות צעירים".