מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
היחידה לכף רגל בבי"ח לניאדו קיימה כנס בינלאומי בנושא שיטת אליזרוב לטיפול בכף רגל/קרסול וכף רגל סכרתית

היחידה לכף רגל בבי"ח לניאדו קיימה כנס בינלאומי בנושא שיטת אליזרוב לטיפול בכף רגל/קרסול וכף רגל סכרתית

היחידה לכף רגל בבי"ח לניאדו, בניהולו של ד"ר אהרון ליברזון ומסונפת לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, קיימה כנס בינלאומי לעשרות רופאים ומתמחים בנושא שיטת אליזרוב, לטיפול בעיוותים, הארכת גפיים ושברים מסובכים. השיטה, שפותחה בשנת 1990 , מהווה פריצת דרך בטיפול בבעיות אלו. במהלך הניתוח בשיטת אליזרוב מורכב מקבע חיצוני לגפה שמאפשר פתרון של מגוון רחב של בעיות, הן באמצעות המקבע החיצוני והן באמצעות ברגים מיוחדים המוחדרים לגפה מהמקבע החיצוני פנימה. אורתופדים רבים מרחבי העולם מעוניינים להתמקצע בניתוח בשיטת אליזרוב, בארץ קיים צורך בהכשרת דור חדש של אורתופדים מיומנים לביצוע ניתוח בשיטה זו. ד"ר אהרון ליברזון, מנהל היחידה לכף רגל בבי"ח לניאדו, יזם זו השנה השנייה, כנס בינלאומי, במהלכו הוצגו למשתתפים אופציות שונות לשימוש בשיטת אליזרוב , על מנת לטפל בבעיות אורתופדיות מורכבות בכף הרגל, בקרסול וכן בתחומים הנוגעים לכף רגל סכרתית. בכנס השתתפו עשרות רופאים ורופאות מבתי החולים: בילינסון, רמב"ם, בני ציון, המרכז הרפואי לגליל, שיבא, שמיר אסף הרופא, מאיר ועוד.

יוזם הכנס, ד"ר אהרון ליברזון הרצה את ההרצאה המרכזית שעסקה בטיפול בשברים בעקב באמצעות שיטת אליזרוב. כמו כן הרצו פרופ' חיים שטארקר –  מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי לגליל בנושא עיוותים בגפיים תחתונות, ד"ר קולין פחדה וד"ר אנדרו ריידר – רופאי כף רגל במרכז הרפואי UT HEALTH San Antonio בטקסס בנושא של שיטות ניתוחיות מתקדמות לטיפול בשברים מורכבים בכף הרגל ותיקון של פגיעות עצביות בכף הרגל.

ד"ר ליברזון, יחד עם מנהל המחלקה האורתופדית בבי"ח לניאדו – ד"ר קלוד פיקאר – הודיעו שהם מתכננים להפיק כנס בנושא גם בשנה הבאה, על מנת להטמיע את השיטה בקרב כלל האורתופדים העוסקים בתחום בישראל, לרווחתם ובריאותם של המטופלים הרבים.

מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו בירך את צוות היחידה לכף רגל ואת מנהל המחלקה האורתופדית על היוזמה המבורכת ואמר "זו השנה השניה ברציפות בה אתם מקיימים כנס בינלאומי בנושא כה חשוב. העלאת הנושא של שיטת אליזרוב לסדר היום של הקהילה הרפואית האורתופדית בישראל, בעיקר בקרב הדור הצעיר של המתמחים והמתמחות, הינה קריטית להכשרתם כמנתחי הדור הבא בישראל. שיתופי הפעולה של צוות היחידה עם גורמים בכירים בארץ ובחו"ל, מאפשר לקיים כנס בעל ערך מוסף מקצועי משמעותי. אנו נמשיך להשקיע בפיתוח מיומנויות כירורגיות וקליניות בקרב כלל הצוותים בבית החולים, למען רווחתם ובריאותם של כחצי מיליון תושבי נתניה והשרון"