מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
בדיקת גסטרוסקופיה בילדים

מהי בדיקת גסטרוסקופיה?

בדיקה זו מאפשרת הסתכלות ישירה על דרכי העיכול העליונות ובעת הצורך לקיחת דגימות (ביופסיות). במהלך הבדיקה מוכנס לפה צינור גמיש ודק אשר בסופו יש מקור אור ומצלמת וידאו. בדיקה זו מאפשרת הסתכלות ישירה בחלק הפנימי של מערכת העיכול. הבדיקה נעשית בהרדמה המבוצעת ע"י מרדים בכיר.

מהלך הבדיקה

ביום הבדיקה תוזמנו לשעה בה מתוכננת הבדיקה אך יש לדעת כי ייתכן שינוי בשעה. אנו נעשה את מירב המאמצים לעמוד בשעה היעודה. הבדיקה מבוצעת ביחידה לגסטרו ילדים בבניין המכונים בקומת כניסה.

בהגיעכם למכון תתקבלו ע"י האחות, בשלב הבא יורכב עירוי לילדכם, דרך עירוי זה ילדכם יקבל את חומרי ההרדמה ובמידת הצורך גם נוזלים.

עד לשלב זה תשהו עם ילדכם בחדר. הבדיקה לרוב אורכת כ-30 דקות. בתום הבדיקה הרופא המבצע את הבדיקה יעדכן אתכם על רשמיו מהבדיקה וכן באם נלקחו ביופסיות.

כשעתיים לאחר תום הבדיקה כאשר ילדכם מאושש, אכל ושתה תשתחררו לביתכם.

הכנה לבדיקה

  1. צום- בשל חשיבות היות הקיבה ריקה מתוכן וכן בשל ההרדמה יש צורך בצום מוחלט החל מהשעה 12:00 בלילה.
  2. טיפול תרופתי חייב להינתן כרגיל, במקרה ויש צורך בשתיית תרופה ניתן לשתות מעט מים צלולים. במידה וקיימות שאלות לגבי תרופות מסוימות ניתן להתייעץ עם צוות היחידה.
  3. חובה להגיע עם מלווה הורה / אפוטרופוס (לגבי אפוטרופוס יש לדאוג לאישורים מתאימים). וכן, אם ההורים גרושים שניהם צריכים להגיע ביום הבדיקה ע"מ לחתום על טופס הסכמה.
  4. יש לדאוג להתחייבות כספית (טופס 17). לבדיקה- קוד 43235 ולהרדמה קוד 01999.

צוות היחידה מאחל לילדכם הצלחה ובריאות רבה.