מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
טיפול חדשני בקרעים בלתי ניתנים לתיקון

(Irrepairable Rotator Cuff Tears)

התפקוד תקין של מפרק הכתף תלוי באופן משמעותי בתפקוד תקין ובשלמותו של שרירים וגידים של השרוול המסובב. אלה השרירים והגידים הנמצאים בעומק הכתף ומסובבים את ראש עצם הזרוע לכיוונים שונים בתנועה מתוזמנת היטב, תוך כדי שהם עוזרים לייצב את המפרק ולאפשר הפעלה מדויקת ועוצמתית של היד.

בעקבות שינויים ניווניים שמתרחשים בגידים אלה עם התקדמות הגיל או בעקבות חבלות בכתף, הגידים האלה עוברים שינויים ניווניים ונוצרים קרעים בתוך תווך הגידים, דבר אשר גורם לכאבים, חולשה והגבלה בתנועות הכתף.

בעיות בשרוול המסובב הן מן הנפוצות ביותר במרפאות של מנתחי כתף וגם אורטופדיים כלליים. שכיחות הקרעים עולה משמעותית מעל גיל 50 ושכיחותם ממשיכה לעלות עם הגיל.

האפשרויות הטיפוליות המסורתיות עד לאחרונה כללו טיפול שמרני תוך שיקום פיזיותרפי, תיקון ניתוחי של הגידים על ידי עוגנים ותפרים וניסיונות לא מעודדים של השתלת רקמה זרה (סינטטית או רקמה חיה מעובדת- Xenograft). הבעיה נותרה לאלה שהקרעים שלהם היו במצב מתקדם שלא מאפשר קיבוע בעזרת תפרים , או אלה שבהם השרירים שמפעילים את הגידים לא פועלים מסיבות שובות (שיתוק או ניוון ארוך טווח בשל חוסר שימוש). עד לא מזמן הפתרון היחיד הטוב למקרים האלה היה החלפה מלאה של מפרק הכתף- ניתוח גדול שמשאיר לאחר הניתוח הגבלות משמעותיות לתפקוד היד, כולל חוסר יכולת לבצע פעולות פיזיות קשות עם היד.

כפתרון לבעיה הזאת באה המצאה ישראלית שנקראת InSpace, או בשפה ה"עממית" של מנתחים – "הבלון". מדובר במשתל עשוי מסיליקון בעל יכולת התפרקות הדרגתית בגוף שמהווה מעין כרית שמונחת מעל ראש ההומרוס וחוצצת בינו לבין עצם האקרומיון, במקום בו היו באופן טבעי גידי השרוול המסובב שנהרסו להם והותירו חיכוך מכאני בין שתי העצמות.

ההתקן מוכנס לכתף במצב מקופל בניתוח ארטרוסקופי פשוט וקצר יחסית ועובר ניפוח עם מי מלח. משתל הInSpace שומר גם על עמדה טובה של ההומרוס בתוך המפרק, מייצב אותו ומאפשר תנועות יותר חלקות וטבעיות של הכתף.

השיקום לאחר ההשתלה קל ואינו דורש קיבוע של היד על ידי מתלה.